Smuteční Slavnost, Sweeps 04, Orient – 19.2.2016, Klub FAMU

ss uvodkaV pátek jsme vyrazili s Mubarakem do hipster sklepení jménem Klub FAMU, protože tam hrály bleky a drony a ještě nějaký elektro výsery a to jsme si rozhodně nemohli nechat ujít. Nebo teda spíš já sem to chtěl vidět všechno a Mubarak se vzpouzel, že nebude poslouchat 2 hodiny vazbení kytar a teploušský klávesy aby v 11 konečně začal hrát ten pravej metal. Nakoneč však dorazil téměř zavčas a tak vám můžeme sdělit naše dojmy a postřehy z tohoto alternativního večera.

První kapelou večera byla trojice s názvem Orient. Mubarak přišel až na poslední 2 písničky a shrnul to větou „tak tahle kapela je pěkná sračka“, takže tento první odstavec bude spíš z mojí perspektivy. Já se docela těšil, protože už jsem je jednou viděl a přišlo mi to docela podmanivé. Kapela měla sice začít ve 21:00, ale to se samozřejmě nestalo, ale aspoň byl čas na vyklizení moshpitu od stolů a zavěšení podsvícené mucholapky nad nástroje. Pak se tam najednou vysrali všichni lidi, co si do tý doby dávali veganský dorty a kafe bez kofeinu na baru a začla šou. Vůbec nevim, jak vlastně tenhle styl pojmenovat, na FB je emo electronic, takže se toho budu držet. Líbí se mi, jak věci, který by asi normální bandy měly jenom nasamplovaný, aby mohli řádně krabovat a máchat rukama, se zde odehrávaj v reálném čase, čili každej ze třech týpků má nějakej pad nebo klávesky a jede si.

Prostřední buřt neustále ťukal a kroutil do padu, kterej měl osvícenej tou mucholapkou a připomínalo mi to jako když DJs kroutěj čudlíkama při svym setu, až na to, že tady to bylo doopravdy. Vysokej buřt vpravo postupně nabíral setrvačnost a neustále se kymácel dopředu a dozadu a nemohlo mi to nepřipomenout takovou tu kyvadlovou slepici, kterou si dal Homer k počítači, aby za něj mačkala enter. Poslední týpek buď mačkal klávesy nebo kytaru a do toho občas něco zapěl, a dohromady to dávalo podmanivou kakofonii zvuků. Já si docela ujíždim na poslední desce Puscifer a třeba písnička „Galileo“ mi dost připomíná tvorbu týhle kapely, akorát je v tom víc tůtání a míň kytary. Zpěvák se v jednu chvíli nasral, protože mu vazbil mikrofon a se slovy „vypni ten zasranej mikrofon“ ho sejmul a zbytek písničky docela úspěšně dokřičel. Takže za mě je tohle určitě plus večera.

Druhá kapela nesla název Sweeps 04, což asi znamená, že 01-03 už bylo zabraný, jako když si děláte postavu ve Wowku a jméno SHADOWDESTROYER je už zabraný, ale nabídne vám to, že můžete bejt třeba SHADOWDESTROYER14, což je nejhorší. Na události eventu jsem spatřil, že to je drone doom, což mi napovědělo, že to asi nebude úplně hudební zážitek, ale byl jsme zvědavej, co z toho vyplyne. Ani nevim, kolik lidí bylo na pódiu, každopádně drone začal jet řádně, dle toho, jakou zkušenost mám s timhle žánrem. Klasika, pokud by člověk přišel o 15 minut později, prošvihnul by tak 3 noty. Hudba se linula celym klubem, od baru až po hajzl a všude to znělo furt stejně. Nevim teda, jestli to týpek celou dobu hrál, nebo upustil kytaru na zem a zbytek koncertu se jí snažil zvednout. Moshpit na to žádnej nebyl, protože lidi by se asi museli pohybovat ve sloumech. Moc jsem to tedy nepochopil, ale bylo to fajn do pozadí při felení, rozhodně asi lepčejší, než třeba GULAGGH. Ale stejně jsem se těšil na ty bleky.

Poslední skupinou a hlavním aktem večera byla skupina Smuteční Slavnost. Ta prej prodělala relativně velký změny, každopádně v ní hrál ten týpek z Orientu, takže se z hodnýho emo hipstera změnil na zlýho metalistu a muže a začlo se to tam sázet. Řádně rychlý bicí, drcení kytar a UHUAAAARGGH, přesně tak, jak to mám rád. Hudba to byla značně libová, akorát jsem pak úplně přestal vidět na pódium a nedokázal jsem určit, kdo tam jako zpívá. To bylo ale jedno, protože trýzně jely naplno a po předchozí kapele mi opět začaly fungovat buňky v mozku. Já vlastně tyhle zla zas tolik ani neposlouchám (až na pár výjimek), ale rád si to poslechnu live a u toho trpim. Nevim vlastně, co o tom ještě víc napsat, protože písničky jsem žádný neznal a na pódium jsem neviděl, takže nemůžu ani posoudit vizáž a stage presence.

Jen jsem si všimnul, že jeden týpek stál vejš než ostatní a měl mikrofon, ale zárověn mi přišlo, že nezpíval, a mám teda pocit, že tam vlastně ani zpěvák nebyl a to, co se ozývalo z reproduktorů, bylo jenom residuální strašení Kirka Hametta, když se všem snažil vysvětlit, že je jedinej muzikant, kterej zároveň prodává hudební pomůcky. Žádný představování, děkování nebo sdělení názvů songů se nekonalo u žádný kapely, pokud jsem si všimnul dobře, ale to mi nevadilo. Mám radši, když se hraje, než když kapela půlku setu mluví o tom, jak by se mělo líp zacházet se zeleninou, když jí dávaj z přepravek do regálů. Ale celý to byl fajn večír, akorát by tam teda mohli točit lepší pivo, protože mi tam teda zasraný pivo nechutnalo a obzvlášť ty Vinohrady mi přišly, že je někdo točil přímo z prdele.

Hejty ostatních redaktorů:
Flamingo__Need_I_Say_More__by_rockinxredxpandaJak již bylo řečeno, do paláce Lažanských jsem přišel na poslední dva songy kapely Orient. Tak trochu jsem čekal něco ve stylu Tengger Cavalry nebo Yossi Sassiho, jakože to bude orientální, ale namísto toho se odehrávala jakási improvizovaná dýza, kdy tři buřti měli dřevěnou desku položenou na dvou dřevěnejch kozách, na tom měli nějaký samplery, lauchpady, abletony, logicy a další cajky, který bych třeba mezi gearem Sepultury nebo Kreatoru fakt nenašel. Já na didžiny nechodim, nikdy jsem nebyl na Transmission ani na LiRu, takže nevim jak tyhle performance maj vypadat, každopádně týpek, kterej sampluje bicí tim stylem, že celej koncert pleská do čtyř gumovejch padů o rozměrech 1,5 x 1,5 cm, byl teda velkej bizár. Každopádně nevim, třeba to takhle diskžokejové fakt dělaj a já jsem jenom negramot neznalej v elektronický hudbě. Druhýmu buřtovi asi parádně najela koule, takže vytrvale mačkal jeden knoflík a za ty dva songy co jsem viděl vyvinul víc pohybový aktivity, než dohromady všech pět členů Attack! Attack! v klipu Smokahontas. Ovšem pohyb spočíval v intenzivním drcení onoho jednoho čudlíku a v zuřivym svíjení-se po předozadní ose a mlácení hlavou, jak na reunionu Pantery v původní sestavě.

Pak tam byl třetí týpek, kterej obyčejně a klidně hrál na MIDI kontroler, načež si ho v druhym songu proměnil za kytaru. Z toho důvodu se mi druhej song líbil víc, protože to z logiky věci znělo víc jako Slayer a míň jako Martin Solveig. Zas jako sračka to uplně nebyla, spíš jsou podle mě kapely, hlavně ty ambientní, kde se nezpívá nebo jenom neartikulovaně vříská, který jsou super na poslech a jsou tudíž lepší doma na gauči do sluchátek, než v klubu naživo. Minimálně mě sere na tyhle kapely v klubu stát, kdyby se sedělo, tak by se to snad dalo, ale ve stoje mě to děsně unavuje, jak se nezpívá ani nemoshuje. Jednou jsem takhle málem usnul na maybeshewill v Rock Café, důsledkem čehož se mi pak chtělo masivně chrápat i na The Dillinger Escape Plan. No a tyhle „poslechový kapely“ jsou podle mě všechny ty, co tam v pátek byly.

K druhýmu interpretovi nic moc neřeknu, protože jsem to zkrátka nevnímal. Řikam si, že by to toho kluka mohlo trochu urazit, přeci jenom jsem stál asi pět metrů od pódia, kecal s kámošem a Saddámem, ale skoro jsem si nevšim, že na podiu někdo vyluzuje zvuky, takže mi to bylo dost u prdele. Ale tak to snad musí bejt záměr. Pokud někdo dělá jenom nějaký vazby, tak přeci takovej člověk musí očekávat, že to lidi nebude moc zajímat a nebudou to vnímat, protože stejně tak by mohla před barákem startovat nákladní Tatra, lidi by nepoznali rozdíl. Upřímně tuhle hudbu nechápu, přijde mi to jako nesmysl, ze Sunn O))) se mi chce srát, ale když to toho kluka baví a nikomu tim neubližuje, tak prosim.

Do třetice se objevila Smuteční slavnost. V klubu bylo dost nedejchatelno tak se mi nechtělo cpát dopředu, jinými slovy viděl jsem celkem hovno. Záhadou mi je, kdo v tý kapele zpíval, mám za to, že nikdo a že to celý jelo ze samplu, ale nemohu potvrdit ani vyvrátit, protože v klubu FAMU prostě neni z pátý řady možno vidět na podium. Kapelu jsem teda viděl a možná i slyšel poprvý v životě. S blackmetalem to mam stejně jako s hardcorem, je to pro mě dřevní a houbama porostlej styl, ve kterym se po třiceti letech nedá už nic moc novýho vymyslet, ale tohle mi přišlo z nějakýho důvodu super. Možná proto, že je blackmetal tak letitej, tak u nás dneska neni už žádná trve mladá krev, která by se s tim chtěla potýkat. Slovy „trve“ a „potýkat“ myslim „dělat to na úrovni“. Pořád jsou tady vedle Master’s Hammer, Root nebo Trollech i mladší kapely, napadá mě třeba polonáckovská třeba Moravská zima, ale všechno to furt zní tak nějak staře a devadesátkově. Smuteční slavnost zní moderně, veze se na vlně dnešních populárních post-věcí, ale zachovává si blackovou syrovost a zlost. Zároveň se do toho snoubí jakýsi hardcorový ideály, antifašismus, nenásilí, tolerance atd.SS famu

Musim se přiznat, že tomuhle moc nerozumim, hudba je to naprosto zlá a nekompromisní, slyšet to moje máti, tak zešílí a vyhodí z okna televizi a kávovar. Z jakejch emocí tahle hudba pramení? Z lásky? Porozumění? Pochopení? Já osobně teda přesně tenhle typ hudby posloucham právě ve chvíli, kdy mě eminentně sere svět a mam chuť všechny lidi na planetě jednoho po druhym odpravit obzvlášť trýznivým způsobem. Jakože kolokabilita slov „blackmetal“ a „tolerance“ mi přijde zatraceně nízká, zkrátka mi to vůbec nejde dohromady, ale věřim a doufam, že aspoň členové kapely v tom maj jasno a Smuteční slavnost neni jenom kombinace v současnosti se vracejícího blackovýho trendu a facebookem určený nutnosti každýho jedince mít na všechno na světě jasnej, vyhraněnej a nekompromisní názor. To by totiž byla pěkná pokrytecká jebka. Ale to asi ne.

Možná bych to vyčet z textů, ale je to blackmetal žejo, nerozumim ani slovu, je to nezaznamenatelnej jekot. Počítam, že texty jsou na Bandcampu kapely, jenže se mi něco vysralo v Chromu a Bandcamp se mi nezobrazuje žádnym funknčním a čitelnym způsobem. Co je horší, stejně tak se mi nezobrazuje ani PornHub, takže pokud by mi někdo chtěl v komentářích pod článkem poradit, jak to vyřešit, budu rád, RedTube a EroProfile totiž stojí pěkně za hovno. Ovšem zpátky ke Smuteční slavnosti. Řek bych, že pokud má na to, stát se top kapelou českýho blackmetalu, tak to je Smuteční slavnost. Tak. Ovšem uvidíme, jestli Smuteční slavnost v pomyslnym blackmetalovym klání nerozseká Gorgonea Prima s na letošek připravovanou deskou „Brownfields“.

Jinak bych rád ještě podotknul svoje stanovisko ke koncertu jako celku. Všechny kapely dost sugestivně působily na smyslové receptory a všechno to byla řádná emo trýzeň, ovšem nic mě nepřivedlo do tak silnýho emočního kolapsu, jako lidi, který v klubu kouřili. Ve svym požehnanym věku, kterej se dá přirovnat k době působení některejch trve norskejch blackmetalovejch kapel, jsem ještě nezažil tak neuvěřitelně zahulenej klubu, jako klub FAMU onoho inkriminovaného večera. Saddám řikal, že to tak děsný nebylo a že jsem přecitlivělá buchtička. Hovno, smrdělo to tam příšerně, nedalo se tam dejchat, ještě po dvaceti minutách jízdy tramvají jsem měl pocit, že vykašlu půl kila popela a kdybych si doma promptně neuvařil zázvorovej čaj, tak jsem nejspíš zemřel na rozedmu plic.

Jakoby i tolerance, nenásilí i antifašismus maj svoje meze, upřímně, běžte všichni kuřáci se svejma cigárama do prdele a klidně si pochcípejte na rakovinu plic, dobře vám tak, ale proč kurva kvůli tomu musim smrdět celej večer jak pec v koncentráku? Zasraný kuřáci, zasloužili by pěstí na rypák pokaždý, když ucejtim jenom jednu zkurvenou molekulu kouře z jejich zdechlýho žvára, bohužel jsou vždycky v mnohačetný přesile, takže tento postup nemohu aplikovat, ale nemyslim si, že by se kuřáci museli nutně chovat jako bezohledný zmrdi, jenom proto, že jich je víc, takhle snad demokracie nefunguje. Upřimně bych radši poslouchal v hospodě zpěvy muezzinů z minaretů, než čuchal ty zkurvený sračky. Já osobně se klubu FAMU teda radši příště dost vyhnu a rád vyzvu všechny kapely včetně Smuteční slavnosti, který hlásaj toleranci, ať udělaj to samý, protože zpívat o něčem takovym v klubu, kde sráči foukaj ostatním lidem před ksichty zasranej kouř ze zasranýho zapálenýho tabáku namočenym v dehtu, to fakt nemá s tolerancí nic společnýho. Lidi proberte se a vytáhněte si hlavy z prdelí.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

„Kdyby se mužům dostávalo manželek, jakých si zasluhují, měli by zatraceně těžký život.“ Oscar Wilde